Získali jsme dotaci z programu Evropské unie Erasmus + na náš projekt: 2023-1-CZ01-KA122-SCH-000147574 – Vzdělávání žáků a učitelů základní školy a mateřské školy IDEA ve výši 29985 EUR.

Datum zahájení projektu: 01.08.2023

Datum ukončení projektu: 31.01.2025


Individuální mobilita - Španělsko- Barcelona srpen 2023

Marie McSweeny, pedagog naší MŠ, se účastnila vzdělávacího kurzu v Barceloně ve dnech 28. 8. -2. 9. 2023 s názvem A Happy lessons: Valuable Tips to Create a Joyful Classroom.



Skupinová mobilita žáků - duben 2024 

Naši žáci navštívili Montessori základní školu ve Španělsku ve dnech 21. -26. 4. 2024. Během pětidenního pobytu ( + 1 den cesty do Španělska) zvládli aktivní program, který se opíral o předem připravené interaktivní prezentace, diskuse, sdílení názorů a hodnot, jejichž smyslem bylo vzájemné obohacení formou vrstevnického učení. Na jednotlivých, předem domluvených činnostech se podílely obě strany – vysílací škola i partnerská škola v hostitelské zemi.

První den pobytu byl věnován poznávání společných hodnot a rozmanitostí s cílem zvýšit mezikulturní povědomí a podpořit společné evropské dědictví. Žáci představili své země v širším kontextu (od základní faktografie až po nejdůležitější historické události a osobnosti evropského rozměru), včetně kulturních zvyklostí a tradic.

Druhý den na program navázal představením škol a jejich každodenního fungování, jakož i bližším poznáním jednotlivých žáků a jejich všedního života ve škole i mimo ni. Smyslem aktivity je seznámit se s fungováním partnerské školy a životním stylem vrstevníků v cizí zemi. Sdílení tohoto typu byl silným motivačním prvkem pro děti, které se na naší škole učí španělštinu jako druhý jazyk, a pomohlo dětem zdokonalovat se v konverzačních dovednostech.

Třetí den byl věnován vzdělávací exkurzi v blízkém okolí. Žáci naší školy měli organizaci daného výletu kompletně na starosti – vše potřebné okolo jednodenní exkurze zajistili již před samotným výjezdem do Barcelony (od výběru a zdůvodnění výběru lokality exkurze až po klasické organizační přípravy). Cílem této aktivity bylo lépe poznat zemi a kulturu, jejíž jazyk se naši žáci učí a zároveň posílit schopnost našich žáků se samostatně zorientovat v cizím prostředí a maximálně využít své jazykové kompetence.

Čtvrtý den opět proběhlna půdě hostitelské školy a tematicky byl zaměřen na společné problémy, kterým dnes mladí lidé v globalizovaném světě čelí čím dál častěji. Žáci společně diskutovali nad tématy, jako jsou předsudky, rasismus a sociální exkluze; sociální média a kyberšikana; uprchlíci. Smyslem aktivit bylo poznat danou problematiku z jiného úhlu pohledu navázat dialog v oblasti společných výzev, jakož i se zamyslet nad možnou prevencí a potenciálním řešením dané problematiky.

Pátý den byli žáci v terénu poznávat Barcelonu. Komunikovali v běžných denních situacích je bylo objednávání jídla, nákup vstupenek, dotazy ohledně památek apod., večer žáci odlétali zpět do ČR.